Samsung WD0804Y8E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WD0804Y8E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Carrinthe 12-09-2016

Nog steeds zeer tevreden

Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Ik was een van de eerste die deze machine beoordeelde en na een aantal jaar kan ik zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben.

Pluspunten

• Zeer eenvoudige bediening
  • Wassen+drogen in 1 cyclus
  • Opfris progm. heel handig

Minpunten

• Drogen gaat langzaam
  • Geen volle kuip drogen

Carrinthe 12-09-2016

Ik was nog niet klaar met mijn verhaal toen ik per abuis op enter drukte en mijn review plaatste.

Wat ik nog wil toevoegen als voordelen:
- Wast heel goed schoon
- Droogt goed mits je de wasmachine maximaal halfvol propt

Wat ik nog wil toevoegen als nadelen:
- Was komt er behoorlijk gekreukt uit na het drogen

Wassen doet de machine perfect en echt goed schoon hierbij doet deze machine niet onder voor een gewone goede wasmachine. Als droger voldoet deze machine voor mij maar het is duidelijk dat een losse droger aanzienlijk beter is. Heb je de mogelijkheid qua ruimte om een losse droger en een losse wasmachine te plaatsen is dat altijd beter. In vergelijking met een standalone droger komt de was komt er na het drogen gekreukter uit en duurt het drogen erg lang. Ook moet je echt niet meer dan zo'n 60% van de trommelinhoud gebruiken als je ook wilt drogen anders komt het er nog vochtig uit of moet je handmatig de droogtijd nog meer verlengen. Besef je dat je qua droger wat concessies doet om alles in een machine te hebben en houd je rekening met de beperkingen de dat brengt dan zal deze machine niet teleurstellen.

Ik lees veel klachten over de betrouwbaarheid van deze machine. Vooralsnog heb ik daar geen problemen mee gehad en heeft hij foutloos gefunctioneerd. Geen defecten en foutmeldingen m.u.v. een 5E foutcode die veroorzaakt werd door een elastiekje dat zich vast had weten te draaien in de propeller van de afvoerpomp. Ik heb dat gelukkig zelf kunnen repareren met hulp van wat internetfilmpjes over hoe je een afvoerpomp moet demonteren. Dat kan je de machine natuurlijk niet kwalijk nemen dit had iedere machine kunnen overkomen en ik had beter mijn zakken moeten controleren.

Mocht ik in de toekomst toch tegen betrouwbaarheidsproblemen aanlopen zoals sommige mensen hier dan zal ik daar zeker nog melding van maken.

duin58 11-10-2015
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Inmiddels is na de droger ook de deurvergrendeling kapot. Dit blijkt de electronica te zijn, dus nieuwe printplaat. Kosten met reparateur 250 euro. Wasmachine is pas een paar jaar oud.
Helaas lees ik dit heel veel. Het apparaat scoort nog best goed omdat de andere onderwerpen hoog scoren, maar qua duurzaamheid is het een slecht apparaat.

RvDuin 21-06-2015
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Het is opvallend dat iedereen positief is die het apparaat net heeft aangeschaft. Zie reviews van 2013 en eerder. Maar na een paar jaar gaat het mis. Ook bij mij stopt de droger ermee na 3 jaar. Ben benieuwd naar de helpdesk, Voorspelt niet veel goeds.

AnnaOp 03-01-2015
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Wij hebben deze was droogcombinatie nu 2 jaar en 4 maanden en hij is defect. Omdat de fabrieksgarantie net verlopen is komen de kosten voor reparatie om ons neer. Samsung past een zogenoemde coulance regeling toe, maar daar is net veel coulance aan. Ze mailen je van tevoren een bedrag en de kosten worden niet hoger dan dat bedrag. In ons geval was dat 179 euro, dus veel geld. En dat al na 2 jaar en 4 maanden. Ik zou deze machine niet aanbevelen!

Ngoom 16-10-2015

bij mij deed de droger het al gelijk naar aankoop het niet lees op internet veel over dit probleem ik zou deze was/droog combi ook niet aanbevelen

henkie_haajee 04-01-2015

Had dit ding gekocht bij Wehkamp.
ze betaalden de reparatie rekening zelf (buiten de garantie periode),PLUS ze boden me 575 euro aan om het terug te nemen zodat ik iets nieuws kom uit zoeken. Dus ook voor Wehkamp een dikke 10 , laten vallen 160 euro), weg ermee.
ben heel erg blij met de nieuwste Siemens was machine en droger, lekker weer een ruime droog trommel... een genot..
met een uittrek tafel er tussen voor het makkelijk opvouwen.

henkie_haajee 31-12-2014
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Ben het ONDING gelukkig kwijt. kreef een goed bod van de verkoper. en ben nu in het GELUKKIGE bezit van een aparte wasmachine & droger van Siemens.......Een verademing, alles weer lekker droog en kreukvrij. Ik ben nu heeeeeel blij ZONDER de combi van Samsung. Mensen koop zoiets nooit , het werkt niet ,Trommel is volgens mij te klein voor eendroger.

henkie_haajee 12-09-2014
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Sinds 1-8-2012 helaas in bezit.
Is al eens in October 2012 een nieuwe Heather en print plaat in gezet , was toen beter met drogen (maar enkele maanden oke)

Eergisteren Monteur geweest met ALWEER een nieuwe verwarming.
Nou.... FORGET it , mijn huiskamer etc hangt weer vol met shirtje op hangers , klets nat.

Mensen dit is een WASMACHINE en GEEN !!!! droger. Daar is te weinig ruimte voor, de trommel is daarvoor TE KLEIN.

Ik zal Samsung weer op de hoogte brengen , laten ze dit onding maar ophalen en naar de stort brengen ! ben het heeeeeelemaal zat en beu met dit onding.

En wat me overigens nog opviel , toen de monteur het ding uit elkaar haalde zat ONDER de verwarming een afvoer, dat VOL stof zat. Dikke klodders stof, hier kan IK als klant NOOIT bij komen. En verder is het kreng helemaal schoon iedere zes weken een flinke spoelbeurt op 95graden met soda en azijn, 5keer spoelen.
Moet ik dan ieder jaar een monteur laten komen om dit ding uit te zuigen. MISKOOP allertijden. Daag 750 Euro.

CoinOp 30-05-2014
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Schrik van de laatste negatieve reacties!?

Heb de WD nu zo'n ¾ jaar en heb gemengde gevoelens. Ben er over het algemeen zeer tevreden over.

De machine is niet erg stil zoals ik heb gelezen in sommige reviews. Hij is heel stabiel, goed afgesteld bij de pootjes en waterpas, maar bij het centrifugeren piept en kraakt hij tenzij ik druk op de wasmachine leg. Dan is de machine wel stiller. Het pompen van water maakt overigens het meeste geluid.

Het drogen bij een programma doet ie prima, tenzij je de trommel tot aangegeven hoogte vult. Daarboven is de was nogal klam. Je zal dan een langer droogprogramma moeten instellen wat mij op het volgende brengt.. Droog programmas kunnen schrikbarend lang zijn!! Op dit punt had ik mij verkeken. Tot mijn verbazing had ik maar 17€ oververbruik terwijl ik ook een nieuwe Imac 27" met extra display van dezelfde merk en grootte.

Nog een nadeel is de stof dat in de ring blijft kleven na het drogen. Zonde van de tijd, energie en water(schoonmaken, na spoelen etc.). Ik neem aan dat producten getest worden voordat ze voor de consument beschikbaar worden?

Met goed onderhoud, de juiste programma en belading al met al een goede WD dusver.

Ik zie graag een reactie van Samsung tegemoet.

Consument1977 23-03-2014
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Wassen is OK (goed resultaat en vrij stil), maar ben niet echt tevreden over de droogfunctie (duurt lang zonder hele goeie resultaten).

Duurzaamheid is slecht. Na 2,5 jaar is het ermee gestopt. Het reageert niet meer (doet niets bij aan/uit-knop).

Officiele reactie van Samsung 25-03-2014

Geachte Consument1977,

Wat vervelend om te horen dat uw toestel niet meer naar behoren functioneert, u geeft aan dat het toestel niet meer aanwilt zodra u de aan/uit knop gebruikt. U kunt het toestel aanmelden voor reparatie op onze website via: http://skp.samsungcsportal.com/integrated/popup/TSGDetailPop3.jsp?cdsite=nl&seq=615819. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Jaime
Samsung Webcare

henkie_haajee 04-02-2014
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

In bezit sinds 31 Juli 2012.
Monteur is er al eens bij geweest (eind 2012), plaatste er een nieuwe verwarming en een printplaat in.
Daarna was het inderdaad beter..... maar nu !!! klets en klets nat.

Het was vandaag zo.

VIER Hema Theedoeken plus 1 washandje.
dit alles met SODA , om de machine grondig te reinigen, v.w.b. kalk) , en op 5 keer spoelen , intensief wassen , toerental op 1400, drogen het heetste.

Echt waar , het kwam er nat uit.

als een machine zelfs vier theedoeken niet aan kan , dan breng ik hem morgen het liefst naar de Gemeente Stort.
Sla het eerst helemaal in elkaar zodat niemand er iets aan heeft !!
dus het droogprogramma maar laten draaien.

Deze machine droogt HELEMAAL of SLECHT. (750 euro)
Heb er vreselijk veel spijt van.

Ik heb het gekocht omdat het er zo mooi uitziet op de voorzijde, met dat display bedoel ik.

Mensen koop deze machine NIET. U krijgt er ook spijt van.

Groet, Henk.

henkie_haajee 02-01-2014
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

ben ruim een jaar verder en drogen doet ie steeds slechter.

ik moet er steeds minder wasgoed in doen om het droog te krijgen, jammer Samsung.

verder vindt ik het heel vreemd wanneer je het super-eco programma gaat draaien het centrifuge toerental afzakt van 1400 naar 1200 , zo blijft er toch MEER water inzitten en moet het droog gedeelte toch meer drogen !!! of ben ik nu zo dom.

Henk in Hoogeveen.

RvanGroningen 31-12-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Drogen duurt meestal veel langer als nodig is ondanks de beperkte belading van 3kg is na 3,5uur de was nog niet droog.
Na bijna een heel jaar kan apparaat niet meer wassen en niet drogen doordat verwarmingselement stuk is.(zou net als de motor 10 jaar mee moeten gaan ,aldus Samsung)
Samsung Benelux en de door hen aangewezen reparateur E-care leveren slechte service,3 weken wachten op een monteur vinden zij doodgewoon en beiden staan klanten soms onbeschoft te woord!!
De leverancier Wasmachine.nl laat het inzake service en garantie helemaal afweten. Willen niets weten van aansprakelijkheid en zeggen dat klant het zelf maar op moet lossen.
Nu dan maar alle hoop gevestigd op de juridische hulp van de Consumentenbond, wees dus gewaarschuwd!!!

GS23 27-10-2013

Makkelijk te volgen handleiding
De snelle was is heel handig
Droogwas nog niet geprobeert maar een heel goed idee om even kleding op te kunnen frissen.
Heb machine nog niet lang maar was resultaat is goed
Mooie grote trommel

topper1 26-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Super still, drogen gaat sneller dan we dachten en resultaat is te gek. Ben te gek blij met de nieuwe machine

Wesley1000 22-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Fijne was/droogcombinatie, grote inhoud en maakt weinig geluid. De was wordt goed schoon en droog. Voor iedere stofsoort is er een speciaal programma wat erg handig is.

1977Michiel 16-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Mooi apparaat, gemakkelijk in de bediening. Drogen duur echter bijzonder lang (zeker 3 uur)en soms is het dan toch niet geheel droog. Jammer.

Eddie van Olst 08-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

De machine heeft een zeer solide uitstraling en is voorzien van de nieuwste technieken. Door de ECO-bubble techniek wordt tevens het milieu gespaard, doordat er niet meer op hoge temperaturen hoeft te worden gewassen.

Nadat ik nu enkele weken met bovenstaande machine heb gewassen en gedroogd, kan ik nog wat aanvulling geven op mijn eerste review.
De wasresultaten zijn verbluffend goed en de bediening erg eenvoudig.
Bij het drogen moet je niet meer dan de aangegeven hoeveelheid in de trommel doen, dan zijn de droogresultaten ook prima.
De machine komt ook erg robuust over, niet met iele bedieningsknoppen en dergelijke.
Wel komen er redelijk veel pluizen vrij bij het drogen die zich ophopen in de rubbers, als je dit na elke droogbeurt verwijderd is er overigens niets aan de hand.

Malogowska Monika 06-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Samsung in en goede merk. Mogelijkheden zijn best goed alleen ben ik niet te vrede over een droog (kleren beetje te nat). Rest werk perfect en ben blij me dat ik deze machine heb gekocht.

Gr.

Hafida 04-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

De wasresultaat is prima, heeft meer mogelijkheden, gebruik vriendelijk, ben alleen niet echt tevreden over droog resultaat.

Jan Oilsmoke 03-10-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Als man van 80 jaar met een gehandicapte vrouw is de Samsung Was-droogcombinatie WD0804Y8E een uitkomst voor mij. Eenvoudige bediening met een duidelijke display.
Ben erg blij met deze aanschaf.

Jan Oilsmoke 25-09-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Ben erg blij met deze aanschaf.

EenE 21-09-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Erg prettige wasmachine. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Grote trommel en energiezuinig. Gebruikersvriendelijk: snel te leren hoe de machine te gebruiken. Enige punt van commentaar is het gebruik van de knoppen, bijv de knop om de temperatuur in te stellen: er is maar 1 knop die je indrukt tot dat je de gewenste temperatuur hebt gevonden. Druk je per ongeluk een te ver moet je weer het hele rondje door lopen.

Ondanks dit kleine puntje scoort deze wasmachine een ruime voldoende.

Ronald77164 20-09-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Net in het bezit, maar had dit apparaat veel eerder moeten kopen! Zeer gebruiksvriendelijk, niet eens een handleiding nodig. Superstil en wast goed schoon. Heb dit apparaat te kort om aan te kunnen geven of deze duurzaam is, maar hoop er nog jaren plezier van te hebben!

soul035 19-09-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Super machine. Doet wat hij moet doen, Voor het beste droog resultaat moet je niet meer dan 5KG doen of je aan het vul limiet houden

EllisKr 18-09-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

De was resultaten zijn Prima!
De diverse programma's zijn naar eigen wens intestellen.
De gebruiksgemak is erg fijn, deze kun je zo instellen dat je het gebruiksaanwijzingsboekje niet nodig hebt. De grote deur is erg fijn met de 8 kilo wasgoed, die erin kan.
Over de duurzaamheid kan ik niets over zeggen, heb deze pas een paar dagen.

Conclusie: dit apparaat is zeker een aanrader, vooral voor mensen die een hekel hebben aan het lezen van de gebruiksaanweizing.

EllisKr 26-01-2014

Ben nog zeer te vreden met dezed combi wasmachine/droger.
Dit is nu eenmaal een machine dat niet 24 uur per dag 100% zijn werk kan doen. De droger gebruik ik alleen voor beddengoed en handdoeken. Als je echt na elke was je droger wilt gebruiken kun je beter een wasmachine en een droger kopen, daar is deze niet geschikt voor. Dus denk goed na voordat je wat koopt en waarvoor je het wilt gebruiken.

Ik heb dus geen spijt dat ik deze machine heb gekocht, voldoet nog steeds aan mijn verwachtingen.

Het enige kleine min puntje is dat , als je de droger hebt gebruikt je de filter en rubber moet reinigen. Maar dat is zo gebeurd.

Cleaning 16-09-2013
Geschreven voor: Samsung WD0804Y8E

Ziet er mooi uit, gemakkelijk te bedienen.
Was en droogresultaat is goed.
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.
Er zitten voor mij mogelijkheden op die ik bij andere wasmachines miste.